Handvatten voor
de toekomst

Trainingen voor Krajicek Scholarshippers

Een belangrijke doelstelling van het Krajicek Scholarshipprogramma is om jongeren handvatten aan te bieden om zichzelf verder te ontwikkelen en daarmee het beste uit zichzelf en anderen te halen. In 2017 organiseerden wij daarom de Krajicek Life Skills Dag, een sollicitatietraining en een coachingtraject.

Krajicek Life Skills Dag 2017

In 2017 organiseerden wij voor de derde keer in samenwerking met de ABN AMRO Foundation de Krajicek Life Skills Dag op Hockeyclub Rotterdam. Deze dag vol inspiratie, workshops en clinics, stond in het teken van rolmodellen. Zo werd -samen met de vrijwilligers van de ABN AMRO- actief meegedaan aan de workshop "Be a Rolemodel"en waren hockey international Jorrit Croon en Krajicek Ambassadeur Gregory Sédoc tijdens hun peptalk openhartig over de ups & downs in hun carrière.

Sollicitatietraining met Manpower

In samenwerking met Manpower organiseerden wij in 2017 een sollicitatietraining voor Krajicek Scholarshippers en alumni. In de workshop werd aandacht besteed aan het cv en de motivatiebrief en kregen de deelnemers tips & tricks voor het sollicitatiegesprek. Hiermee geven wij de Krajicek Scholarshippers en alumni handvatten om zich succesvol op de arbeidsmarkt te kunnen begeven.

Coachingtraject met ABN AMRO

In 2017 hebben we voor de 2e keer samen met de ABN AMRO Foundation het coachings-traject voor Krajicek Scholarshippers georganiseerd. Tijdens het coachingstraject kunnen de jongeren zelf bepalen waar ze in/op gecoacht willen worden. Dat varieert van balans vinden tussen studie/werk, sociale druk tot persoonlijke ontwikkelingsvragen. 25 medewerkers van de ABN AMRO uit de coaching pool hebben zich belangeloos voor onze Krajicek Scholarshippers ingezet. Voor beiden partijen was het een leerzaam, interessant en succesvol traject. Ook in 2018 zullen we het coachingstraject in samenwerking met de ABN AMRO Foundation aan onze Krajicek Scholarshippers aanbieden.